strona główna > Artykuły i felietony > Jak ćwiczyć, by były jakiekolwiek efekty?
Kanał RSS Kanał RSS | Ustaw jako startową | Dodaj do ulubionych
Dzisiaj jest Wtorek, 20 Lutego 2018 roku, Imieniny: Anety, Lehca, Leona
Polecamy: Bezpłatne badania mammograficzne | Z kresowego Bobrujska do argentyńskiej Villa Carlos Paz | Otwarty konkurs ofert | Uroczyste wręczenie nagród i stypendiów | Kolejna ulica zostanie przebudowana we współpracy z mieszkańcami | Czy mieszkańcy ulicy Limanowskiego zapłacą opłatę adiacencką? | NIE MA MOCNYCH na dziewczyny z Lipska | Tydzień Pomocy Ofiarom Przestępstw | Ogłoszenie o posiedzeniach Komisji RM w Augustowie | Augustowscy nauczyciele na trzecim miejscu w województwie | Atol do gruntownego remontu | Wernisaż plastyczno – zabawowy „Saint Valentin” | Konkurs plastyczny „KRAJOBRAZ NAD NETTĄ” | Domowa bimbrownia - zlikwidowana | Nielegalna uprawa konopi |
zareklamuj sie u nas

Zostań fotoreporterem Augustow24.pl
Byłeś świadkiem zdarzenia? Masz zdjęcia, nakręciłeś film bądź napisałeś ciekawy artykuł i chcesz go opublikować? Bądź pierwszy i napisz do nas!

Kontakt z redakcją:
E-mail: redakcja@augustow24.pl
Tel. 0 604 833 731
Tel./Fax: (0 86) 272 66 97
Najnowsze opinie:

~uzi: W zarządzeniu BM są tylko strony nieparzyste. Czy to powód do anulowania konkursu i ogłoszenia go ponownie?

~bocian: Ta ulica to bubel budowlany. Chodniki tam mają miejscami 40-50 cm, więc osoba na wózku czy rodzice z dzieckiem w wózku muszą nielegalnie ...

~JKD: "Liczymy, że Ratusz przyzna nam rację i weźmie pod uwagę naszą sytuację,,już po was

~jasisz: Jest to błąd logiczny, zwany błędem przeżywalności.

~ernesto933: Budynki sprzed 100 lat były budowane przez ludzi , którzy mieli o tym pojęcie . Dlatego pozostały tylko budynki ...bo któż ma prawo i śmie ...

Dyżury aptek
Dzisiaj dyżur pełni:

Apteka -
-
tel. -

Artykuły i felietony
2018-02-13 01:55:30 Jak ćwiczyć, by były jakiekolwiek efekty?

Ćwiczenia fizyczne i dbanie o swoje ciało staje się bardzo popularne. Nie ważne, czy to tylko za sprawą komercji, czy ludzie naprawdę chcą coś osiągnąć. Ważne jest, że wiele osób poprawia stan swojego zdrowia fizycznego i psychicznego. Niektórzy jednak mimo ćwiczeń nie zauważają dużych zmian. Jak więc skutecznie ćwiczyć, by po pewnym czasie zobaczyć efekty?

Trzeba poznać swoje ciało

Zanim przystąpi się do ćwiczeń, każdy powinien dobrze poznać swoje ciało, jeśli jeszcze tego nie zrobił. Dlaczego to jest takie ważne? Ponieważ wtedy jest o wiele łatwiej przygotować plan ćwiczeń i dietę niż w przypadku robienia tego na ślepo. Znajomość swojego ciała to także pewien czynnik uspokajający dla osób, które mimo wielkich starań cały czas nie zauważają efektów. Pierwszym czynnikiem, dlaczego nie nastąpiły jeszcze znaczne zmiany, może być to, że minął zbyt długi okres, by to nastąpiło. Natomiast należy jeszcze pamiętać o tym, że niektórym osobom po prostu ciężko jest zrzucić zbędną tkankę tłuszczową i zastąpić ją tkanką mięśniową. Wszystko tak naprawdę zależy od uwarunkowań ciała człowieka, od jego metabolizmu, czy także w pewnym stopniu od DNA.

Jak jednak poznać swoje ciało, by być pewnym wszystkich informacji? Wystarczy udać się do lekarza specjalisty, który przeprowadzi z nami odpowiednie badania, a następnie poczekać na wyniki. Na podstawie otrzymanych wyników i oczekiwań osoby, która rozpoczyna swoją przygodę z ćwiczeniami, można opracować jej dokładną dietę, a także plan ćwiczeń.

Dieta to ważna rzecz

Możemy ćwiczyć godzinami i spalać niewiadome ilości kalorii, jednak bez diety, to może być średnio efektywne. Poprzez dostosowanie odpowiedniej diety, do danej osoby, organizm otrzymuje odpowiednią dawkę potrzebnych mu witamin, co pozwala mu między innymi na szybszą regenerację i na wytworzenie dużej dawki energii. Dieta jest ważna także dlatego, że pomaga ona oczyścić organizm z wszelkich zalegających w nim toksyn. Jeśli więc ktoś podchodził do niej dotychczas raczej sceptycznie, to powinien zmienić swoje nastawienie, ponieważ to właśnie dieta może okazać się dla niego zbawienna i odpowiednie jej wprowadzenie, może kilkukrotnie przyspieszyć proces otrzymywania oczekiwanych efektów.

Dieta jednak nie powinna być układana przez amatorów, czy przez nas samych, jeśli nie znamy się na temacie. Najlepszym wyborem będzie zgłoszenie się do dietetyka. Złe ułożenie diety może przynieść więcej szkód niż pożytku. Niektórzy myślą, że wiedza z książek i Internetu im starczy, a tak naprawdę to do tego potrzebna jest specjalistyczna wiedza i dokładna indywidualna analiza każdej osoby, wtedy możemy mówić o dobrej diecie (warto przy tym wiedzieć jaka jest najlepsza kreatyna i najlepsze białko).

Czas na ćwiczenia

Gdy już znamy swoje ciało i wiemy, jak powinniśmy się odżywiać, to czas ruszyć swoje ciało do pracy i zacząć wykonywać pierwsze ćwiczenia. Jednak i to nie powinno być zrobione bez odpowiedniego planu. W celu ułożenia swojego planu ćwiczeń można udać się na przykład po radę do najbliższego klubu sportowego, lubna siłownię i zapytać profesjonalistę, w jaki sposób powinno to być zrobiony.

W zależności od oczekiwanych efektów dobór ćwiczeń i ich intensywność, a także czas na regenerację, będzie zupełnie inny. Dla tych, którzy są silni psychicznie, nie będzie problemu, by ćwiczyć samodzielnie w domu, jednak niektórzy potrzebują motywacji i najlepiej byłoby, gdyby zdecydowali się na ćwiczenia w grupie, czyli przykładowo na siłowni. W takim miejscu można znaleźć pełno powodów do motywacji swojej osoby.

Przez niektórych trenerów na samym początku zalecane są ćwiczenia mięśni głębokich. Niektórzy od razu rzucają się na maszyny, będąc pewnym, że jest to lepsze i efektywniejsze, jednak w taki sposób źle wykształcą swoje mięśnie i jedynie zmarnują czas. Mięśnie głębokie można ćwiczyć na wolnych ciężarach i w ćwiczeniach wielostawowych. Następnie dopiero po osiągnięciu pewnych efektów można przejść do ćwiczenia na maszynach.

Takie ćwiczenia na siłowni, warto uzupełniać o inne aktywności. Przykładowo, aby poprawić swoją kondycję i spalić nieco tkanki tłuszczowej, można zacząć skakać na skakance, czy biegać. Dla tych, którzy dopiero co zaczynają i jest to dla nich zbyt wiele, odpowiednim wyborem może być jazda na rowerze.

Ważna jest systematyczność i skrupulatność!

Każdy, kto chce naprawdę osiągnąć jakieś efekty, dużo wagi powinien przypisywać do systematyczności wykonywanych ćwiczeń, a także do tego by były one wykonywane poprawnie i by wykonywać odpowiednią liczbę powtórzeń. Nawet jeśli ćwiczymy kilka miesięcy i wydaje nam się, że ćwiczymy bardzo często, to efekty mogą być mierne, jeśli ćwiczenia te były wykonywane niesystematycznie. Nasz organizm i co ważniejsze, czyli nasze mięśnie, potrzebują czasu na regenerację, jednak ta regeneracja nie może także trwać zbyt długo, ponieważ po zbyt długiej przerwie tkanki mięśniowej nie będzie przybywać, a tkanki tłuszczowej ubywać, lecz będą one pozostawały na podobnym poziomie przez cały okres ćwiczeń(może Ci w tym pomóc najlepszy spalacz tłuszczu).

Silna wola ma duże znaczenie

Wszystko opiera się tak naprawdę na psychice osoby, która decyduje się na ćwiczenia. Jeśli ktoś naprawdę chce osiągnąć jakiś cel, to będzie się trzymał ustalonego planu i nie będzie pozwalał sobie na żadne odstępstwa. Właśnie taka postawa będzie nagradzana po kilku tygodniach ćwiczeń widocznymi efektami. Ćwiczenia na siłowni również są bardzo ważne, jednak to podejście do nich jest ważniejsze. Jeśli nie robimy czegoś na sto procent swoich możliwości, to nie możemy również oczekiwać wielkich efektów.

Nie przestawaj

Nawet po osiągnięciu upragnionego celu, nie można przestawać ćwiczyć. Oczywiście można przerzucić się na zupełnie inny zestaw ćwiczeń i w innym systemie, jednak jeśli przestaniemy ćwiczyć, to możemy być ofiarami efektu jo-jo. Osiągnięcie celu nie powinno być jednoznaczne z zaprzestaniem dbania o siebie. Osiągnięcie celu to powinna być motywacja do dalszej pracy.

Warto dbać o siebie i warto ćwiczyć w domu, czy na siłowni, ponieważ przynosi to wiele pozytywnych efektów. Uprawianie sportu pozwala na lepsze samopoczucie, zarówno to psychiczne, jak i fizyczne. Sport to także sposób na dotlenienie organizmu, dzięki czemu poprawia się także praca całego naszego organizmu, w tym mózgu. Ćwiczenia niosą za sobą praktycznie same pozytywne efekty.

ss

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.

Nie zostały wpisane jeszcze żadne komentarze...

Serwis komputerowy
Polecamy: Mapa miasta | UM Augustów | Starostwo Powiatowe w Augustowie | Augustów Przez Celownik ... | Radio Białystok | Radio 5 | APK Augustów | UKS Centrum Augustów | Oferty pracy | KP PSP Augustów | OSP Augustów | CSiR Augustów | SPARTA Augustów | Bajkowski.net | Podlasiak.Info | Kino ISKRA | Policja Augustów | Dyżury Aptek | Doctor Rock | Praca | "ASON" |
Redakcja | Reklama | Współpraca | Prywatność | Regulamin Ogłoszeń | Regulamin Katalogu Firm | Regulamin Forum | Serwis Komputerowy

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
"INFOTECH" mgr Ruchlewicz; 19 200 Grajewo, ul. Konstytucji 3 Maja 2/1 | Infotech